تکنیک هایی برای خلق شخصیتی با تاثیر منفی
نوشته شده توسط : matin

بایستی داشت که شخصیت های خوب همواره از خودشان تاثیر مثبت به جا نمی گذارند یا برعکس. تاثیرات منفی می توانند از روی قصد باشند یا نباشند. یک فیلمنامه نویس می تواند از تاثیرات منفی استفاده کند تا میان کاراکترهای دوست داشتنی تضاد ایجاد کند. همچنین این موضوع هم درست است که شاید یک شخصیت از اینکه چه تاثیری به جا می گذارد، ناآگاه باشد یا فقط تا حدودی از این موضوع با خبر باشد. تاثیرات منفی هم همیشه بد نیستند. اگر مخاطبان فیلم یا دیگر شخصیت های فیلمنامه با چنین کاراکترهایی ارتباط برقرار کنند، می توانند موقعیت های جالب، کشمکش یا تنش پدید آورند.

تاثیرات، یک نوع حفاظت از خود و مسیری برای کنترل موقعیت به شمار می آیند. آنها الزاما جزو خصوصیات تعریف شده شخصیت ها نیستند، ولی باید با ظرافت با آنها برخورد و از آنها آگاهانه به کار برد.

بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه فیلمنامه تان را با احساسات منفی که برخی کاراکترها به وجود می آورند، بهتر کنید.

1) ناآگاهی

این مورد معمولا زمانی رخ می دهد  که یک شخصیت قادر نباشد یا نمی خواهد تاثیری که اعمالش یا کلماتش بر دیگران می گذارد را درک کند. شخصیتی که آگاهی خود را نشان نمی دهد، اغلب یک خودشیفته و خودمحور است. در یک نمونه سبک تر، یک شخصیت که نمی تواند آگاهی خود را نشان دهد معمولا خود محور است یا اینکه دارای روابط اجتماعی خوبی نیست.

2) نبود صمیمیت

اگر کاراکتر شما، موقعیت را واقعی بازی نمی کند، مخاطب او را پس می زند. هر واژه یا هر کاری که انجام می شود بایستی دست کم از کمترین انگیزه ای برخوردار باشد. شخصیت ها باید آنچه که می گویند را از ته دل بگویند و انگیزه اعمالشان باید مشخص باشد. نبود صمیمیت می تواند از عکس العمل های احساسی کسل کننده دربرابر یک موقعیت به شدت نگران کننده که یکی دیگر از کاراکترها درگیر آن شده، به وجود آید.

3) غرور

این مورد هنگامی اتفاق می افتد که یکی شخصیت، اعتماد به نفس بیش از حد به امکانات و استعدادها و دانش خود داشته باشد. تکبر نوعی شدت یافته از غرور است. اینکه به خودت اطمینان داشته باشی، یک چیز است، اما اینکه دچار غرور شوی، چیز دیگری است. خدایان یونان معمولاً زمانی خشمگین می شدند که یک انسان فانی، فروتنی و تواضع را فراموش می کرد. غرور معمولاً از یک تزلزل و عدم اطمینان درونی و عمیق نشات می گیرد. شخصیت هایی که غرور دارند، بهترین تاثیر را می گذارند وقتی که در اعماق وجودشان ترس و ناامنی احساس می کنند.

4)خوار و خفیف کردن

تعدادی نظرات خرد کننده وجود دارند که بعضی مواقع به عنوان شوخی و جک از آنها استفاده می شود. دیالوگی مانند «تلاش خوبی بود با توجه به سطح مهارتت» می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، حتی اگر به عنوان یک صحبت بی معنی یا یک تعریف و تشویق، بیان شده باشد. استفاده از جملات تحقیر کننده، اگر همراه با ظرافت باشد، می تواند دلپذیر و سرگرم کننده شود. حتی وقتی این کار دنباله دار شود، ممکن است یک دشمن را تبدیل به دوست کند.

5)دورویی

همه ما یک آدم دورو را دیده ایم. می دانید راجع به چه چیزی صحبت می کنم. همان آدم وراج را می گویم که دائم ضد سیگار حرف می زند اما خودش در کوچه پشتی یواشکی، وقتی کسی نگاه نمی کند، سریع سیگار می کشد. تاریخ با افراد دورو مهربان نبوده است. با این حال، این اشخاص کاراکترهای جذابی را می سازند.

6) اعتماد

نقض عهد کردن و خیانت به اعتماد، چه عمدی باشد، چه نباشد، می تواند یک رابطه را نابود کند. اعتماد بر مبنای خلوص نیت، دلگرمی و عمل به قول است. خیانت در اعتماد وقتی اتفاق می افتد که یک شخصیت با این انتظارات همخوانی ندارد.




:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: